Упознајте се са мишљењем ученика о часовима грађанског васпитања

Наставница грађанског васпитања психолог Горана Влашчић, анкетирала је ученике осмог разреда о томе које користи су имали од наставе грађанског и које теме су им биле занимљиве, почев од шестог разреда. Ево неких од њихових одговора:
" Предмет је другачији од осталих у школи јер овде можемо најслободније да размишљамо и отворено кажемо своје ставове. До сада најзанимљивија тема по мом мишљењу је дискриминација кућних љубимаца.
Правили смо плакате на различите теме, а старији ученици су нас оцењивали. Искрено, били су престроги.
Поред теме о кућним љубимцима, такође су занимљива права деце и обавезе; дискриминација; насиље... Такође смо често учичи кроз различите игре."
Теа 8/3

"Највише ми се допало када смо цртали и писали плакате и када су нас тадашњи осмаци оцењивали. Били су строги према нама, али им ја то нисам замерила.
На часу грађанског васпитања сам научила многе ствари, на пример: о насиљу, о правима деце, Овај час је много другачији од осталих."
Селвера 8/3

"На грађанском смо научили: шта је демократија, шта су дечија права, више о толеранцији, правила понашања у школи, све о дискриминацији и насиљу.
На грађаснком смо често примењивали демократију и свако је могао да изрази своје мишљење. Због тога мислим да је било корисно и забавно.
Ања 8/1

"...Грађанско је један од ретких часова на ком се може изнети лично мишљење и често је јако занимљиво и може понекад да буде корисно."
Маја 8/1

"На грађанском сам научила шта је демократија; Да је важно поштовати наставнике и родитеље; Да не правимо разлику између раса или нација; Научила сам дечија права и дечије обавезе"
Тијана 8/3

"Научили смо доста стручних израза кје раније нисмо знали. Све сте нам лепо објаснили. Били сте увек фини према нама... Много су ми била досадна дечија права, а поготово обавезе. Часови су били корисни!"
Уна 8/3

"Научили смо доста тога о понашању у школи, код куће, да не правимо разлику између нација или вера... Да поштујемо старије од себе."
Силвија 8/3

"Научили смо много ствари које пре нисмо знали о насиљу, дискриминацији, правима, толеранцији, проблемима у школи и породици, злостављању, сексуалности, расизму итд. На часу грађаснког користили смо примере из живота, јер се тако најлакше памти. Ученицима четвртог разреда представили смо неке од ових тема на часу одељењске заједнице"
Наташа 8/1